Blog
Píšeme pre vás


Prirodzenosť žien v reklame
V reklamnom svete platí často pravidlo že to, čo bolo trendové včera, dnes už takmer nikto nepozná (Clubhouse, kde si?). Niektoré témy však v spoločnosti rezonujú dlho a potreba venovať sa im aj v reklamnom priestore stúpa. Keďže reklama môže popri predaji i edukovať, všakže.
S nárastom digitálnych vymožeností a ich sprístupnením bežnému človeku sa, a to nie je tak dávno, začala meniť i podoba digitálneho sveta a najmä ľudí v ňom. Editory na úpravu fotiek, videí, rôzne filtre, jednoducho “zlepšováky”, ktoré z už aj tak peknej osoby dokázali urobiť niečo “vraj ešte krajšie”. Tento trend tu už je zopár rôčkov, no našťastie - boj za prirodzenosť v online svete rastie tiež. Hlasy mladej generácie silnejú a snahy vyzerať i na internete ako obyčajný, prirodzený človek, rastú.
A reklamné agentúry a značky to vidia. Veď si zoberme už len celosvetovo známu značku Dove a ich kampane, glorifikujúce rôznorodú krásu prirodzeného ženského tela. Cieľom značky nie je predávať kozmetické výrobky, ktoré zo ženy urobia divu. Dove totiž považuje za divu každú ženu a na svoju cieľovku komunikuje tak, aby sa ženy cítili krásne i bez použitia akéhokoľvek ich výrobku. A ono to funguje. :)
Ale poďme do hĺbky a úprimne. Budem hovoriť za nás, ženské pokolenie. Koľké z nás sú unavené z reklamy na “naše super ženské dni”, na prípravky na “nežiaduce” ochlpenie, na krémy či mejkapy, ktoré “zakryjú to, čo by svet nemal vidieť”. Tieto kultúrne štandardy totiž nie sú úplne v súlade s našimi biologickými podstatami. Marketéri to všetko vnímajú a aplikujú v úspešných či menej úspešných kampaniach. Pri takto citlivých témach, ktoré stále dokážu časť spoločnosti dostať do rozpakov, totiž aj kampane občas komunikujú nie príliš vhodným humorom.
Napríklad spoločnosť Bodyform, ktorá v roku 2017 ukázala v reklame na hygienické vložky tekutinu červenej farby. Doteraz sa totiž značky skrývali za neurčité modré gély, len aby nepobúrili spoločnosť niečím tak prirodzeným, ako je ženský cyklus.
Ako spoločnosť sme vo vnímaní ľudskej prirodzenosti zašli akosi priďaleko. Alebo sme sa, lepšie povedané, nedostali nikam. Každopádne - čo nie je, to stále môže byť. Buďme moderní marketéri a hovorme o tom, o čom spoločnosť chce ale i potrebuje počuť. Pretože vložky si väčšina z nás kúpi i tak podľa dostupnosti v najbližšej drogérke. Ale búranie predsudkov a mylných predstáv o prirodzenosti môže povedomie o značke rozšíriť omnoho silnejšie, ďalej a vytvoriť z nej lovebrand.
Aký je váš názor na problematiku zobrazovania prirodzenosti?