Blog
We write for you


12 cenných rád, ktoré zlepšia vaše SEO. Vyskúšajte si ich ZADARMO!
Čo znamená skratka SEO? Pochádza z angličtiny (Search Engine Optimization) a v slovenčine SEO preložíme ako „optimalizáciu pre vyhľadávanie“. Slúži pre majiteľov web stránok, ktorí potrebujú optimalizovať svoju web stránku a mať lepšie výsledky vo vyhľadávačoch (Google).
Je všeobecne známe, že SEO je z hľadiska online marketingu veľmi dôležité. Mnohí tvrdia práve opak, že SEO vymiera a nahradí ho PPC (pay per click) reklama. Ale buďme k sebe úprimní, pokiaľ ľudia budú vyhľadávať informácie cez Google (a áno, budú), tak SEO nikdy nezomrie.
Základom SEO je originálny a relevantný obsah. Pokiaľ budete tvoriť zaujímavý, edukačný a relevantný content (obsah), ktorý je pre vašu cieľovú skupinu zaujímavý, prinesie vám to výsledky.
Jedna z dôležitých súčasti tohto procesu je analýza cieľovej skupiny. Tento krok je naozaj veľmi dôležitý, nakoľko analýza určí, aká je vaša cieľová skupina, rovnako vďaka nej zistite, aký štýl komunikácie zvoliť, ďalej aké kľúčové slová máte používať a najmä to najpodstatnejšie, aký content by ste mali vytvárať.
V online marketingu platí veľmi jednoduché pravidlo: „Čím viac viete charakterizovať svoju cieľovú skupinu, tým ľahšie sa vám bude predávať“.
SEO z pravidla rozdeľujeme na tri (štyri) základne časti:


Je všeobecne známe, že SEO je z hľadiska online marketingu veľmi dôležité. Mnohí tvrdia práve opak, že SEO vymiera a nahradí ho PPC (pay per click) reklama. Ale buďme k sebe úprimní, pokiaľ ľudia budú vyhľadávať informácie cez Google (a áno, budú), tak SEO nikdy nezomrie.
Základom SEO je originálny a relevantný obsah. Pokiaľ budete tvoriť zaujímavý, edukačný a relevantný content (obsah), ktorý je pre vašu cieľovú skupinu zaujímavý, prinesie vám to výsledky.
Jedna z dôležitých súčasti tohto procesu je analýza cieľovej skupiny. Tento krok je naozaj veľmi dôležitý, nakoľko analýza určí, aká je vaša cieľová skupina, rovnako vďaka nej zistite, aký štýl komunikácie zvoliť, ďalej aké kľúčové slová máte používať a najmä to najpodstatnejšie, aký content by ste mali vytvárať.
V online marketingu platí veľmi jednoduché pravidlo: „Čím viac viete charakterizovať svoju cieľovú skupinu, tým ľahšie sa vám bude predávať“.
SEO z pravidla rozdeľujeme na tri (štyri) základne časti:
- Technická časť (zameriava sa na technické prvky web stránky)
- Obsahová časť (zameriava sa na content, ktorý je na web stránke)
- Metadáta časť (zameriava sa na integráciu so sociálnymi sieťami)
- Analýza odkazového portfólia. (zameraná na spätná odkazy, vnútorné prelinkovanie atď.)
Návratnosť investície zo SEO optimalizácie:
- V rámci organického vyhľadávania budete úspešnejší, budete mať viacero zobrazení vo výsledkoch vyhľadávania a teda potenciálne viac ľudí navštívi váš web.
- V prípade inzercie PPC reklamy v sieťach Google AdWords sa vám táto investícia vráti, a to vo forme úspory za max. CPC /maximálna cena za kliknutie/. Teda čím nižšia cena za kliknutie, tým menšie náklady na reklamu.
- Kvalitným a relevantným obsahom získate publikum, ktoré začne pravidelne chodiť na vašu web stránku, lebo má pridanú hodnotu. To vám zabezpečí ten kvalitný, relevantný a edukačný obsah. A úplne zadarmo.

Na čo si dávať pozor pri technickej časti SEO:
- Absencia SITEMAP a ROBOTS súborov. Tieto súbory pomáhajú lepšie indexovať vaše stránky a podstránky a tak Google získa lepší prehľad o vašom webe a o tom, aký content sa tam nachádza, rovnako aj kvalitnejší pohľad na fakt, aká je vaša cieľová skupina. Návod, ako pridať SITEMAP a ROBOTS súbory.
- Responzívnosť web stránky. V dnešnej dobe, kedy návštevnosť zo smartphonov a tabletov rastie gigantickým tempom, je priam nutnosť, aby vaše stránky boli optimalizované pre smartphony. Spoločnosť Google podľa nového algoritmu začala uprednostňovať web stránky, ktoré sú optimalizované pre smartphony. Zistite aj vy, či je vaša stránka responzívna!
- URL adresa je prvok, ktorý by mal informovať. Návštevník by mal už len po prečítaní URL vedieť, aký obsah sa na stránke nachádza, či je pre neho relevantný alebo prínosný ešte predtým, než navštívi samotnú stránku. Zmenťe si svoju URL aj vy!
- Rýchlosť načítania web stránky je rovnako podstatná a dôležitá súčasť SEO. Veď komu sa chce v tejto hektickej dobe čakať? Dnes už chceme všetko hneď a rýchlo. Platí tu jednoduché pravidlo, že ak vaša stránka nebude dostatočne rýchla a nenačíta sa ihneď, návštevníci odídu a vy prídete o možnosť zárobku. Ak neviete, ako zvýšiť rýchlosť načítania stránky, tu vám ponúkame 7 tipov.
Naše odporúčanie pre obsahovú sieť:
- Heading tagy (H1) sú nadpisy prvej úrovne, aj na základe ktorých Google rozozná, o čom je vaša stránka, resp. aké služby alebo produkty ponúkate. Ideálne je, ak tieto H1 tagy /aj iné, napr. H2,H3../ obsahujú práve vhodne zvolené kľúčové slová. Naučte sa správne používať heading tagy.
- Metadescription je informatívny text, ktorý sa zobrazí na SERP stránke (stránka s výsledkami vyhľadávania) hneď vo výsledkoch. Mal by obsahovať 150-160 znakov.
Pre lepšie pochopenie, ako funguje metadescription a ako si ho môžete zmeniť, prikladáme opäť jeden užitočný návod. - ALT popisy k obrázkom. Spoločnosť Google totižto indexuje vaše stránky a content, na základe ktorého vie, o aký typ stránky ide a aké služby alebo produkty ponúkate. Rovnako však indexuje aj obrázky, ktoré mate na stránke a tie potom zobrazuje aj vo vyhľadávaní obrázkov v sieti Google.
- Titulok stránky je rovnako jeden z mála textov, ktoré sa zobrazia na stránke SERP a sú veľmi dôležité z hľadiska SEO. Každá stránka by mala mať vlastný titulok a odporúčaná dĺžka titulku je 50-60 znakov. Taktiež vám radíme pridať do titulku aspoň niekoľko kľúčových slov. Odporúčanie, ako správne využiť titulok stránky
4 odporúčania v rámci metadát:
- OpenGraph dáta. Jedna z najdôležitejších časti metadát. Odporúčame vám pridať na vaše stránky OpenGraph dáta, aby ste mohli na sociálnych sieťach zdieľať obsah bez obmedzení. OpenGraph dáta sa vám postarajú o to, že v prípade zdieľania na ktorýchkoľvek sociálnych sieťach, bude obsah vyzerať pekne a bude obsahovať dôležité pomocné informácie, ktoré informujú čitateľa. Návod, ako OpenGraph dáta pridať na webstránku nájdete tu.
- Logo na stránke SERP. SERP je výsledná stránka s výsledkami vyhľadávania. Na pravej strane popri výsledkoch vyhľadávania je možnosť mať vlastné logo. Ľuďom to umožní viac spoznať vašu firmu.
- Telefonický kontakt vo výsledkoch vyhľadávania je tiež veľmi odporúčaný krok, nakoľko je to prvok call-to-action a teda potenciálny zákaznik má ihneď možnosť zavolať a objednať si váš tovar, prípadne službu. Opäť prikladáme návod, ako úspešne pridať tieto informácie.
- Štruktúrované dáta. Sú to informácie pre potenciálneho zákazníka o konkrétnom produkte alebo službe. Môže to byť dostupnosť produktu/služby, hodnotenie od zákazníkov, recenzia, alebo dokonca aj cena produktu/služby. Pre správne využitie a implementáciu štruktúrovaných dát odporúčame tento link.
