Blog

We write for you

Marek Chovanec
Marek Chovanec
/
15. february 2016
Zadarmo vylepšíme vašu kampaň pomocou týchto 6 krokov. Vyskúšajte to!

Zadarmo vylepšíme vašu kampaň pomocou týchto 6 krokov. Vyskúšajte to!

Google AdWords je inzertný systém spoločnosti Google, ktorý je celosvetovou jednotkou na trhu. Má obrovské pokrytie (99%) a využíva ho dnes takmer každý. Ponúka širokú ponuku typov inzercie, od vyhľadávacej siete, cez obsahovú sieť, video až po vzájomné kombinácie.

Inzercia v Google AdWords nie je technicky náročná, avšak vyžaduje si určité odborné vzdelanie, ktoré vám ponúkame zadarmo v sekcii online marketing na našom blogu.



Prinášame vám niekoľko tipov, na čo si dávať pozor v Google AdWords a akým chybám sa vyvarovať.

1. Nastavenie kampane.
  • Pri výbere typu kampane odporúčame zaškrtnúť políčko „All features“. Oproti možnosti „Standard“ vám táto možnosť ponúka viac možností upraviť a prispôsobiť si vašu reklamu a pridať viac rozšírení.

2. Prepojenie Google AdWords a Google Analytics.
  • Tento krok vám výrazne uľahčí sledovanie návštevnosti, interakciu a chovanie návštevníkov na vašom webe. Rovnako sa dozviete, odkiaľ prišli, koľko návštevníkov prišlo z reklamy, aká bola vstupná stránka, kde videli vašu reklamu atď.
  • Účty si viete prepojiť tak, že kliknete na koliesko v pravom hornom rohu a následne kliknete na „Linked accounts“ a následne „Google Analytics“.

3. Používajte rozšírenia v reklame!
  • Google AdWords ponúka vo svojej platforme rôzne rozšírenia k reklame, či už rozšírenie o adresu, o podstránky alebo o telefónny kontakt. Odporúčame pridať čo najviac týchto rozšírení a to jednak z dôvodu viac call-to-action prvkov a vo výsledkoch vyhľadávania zaberiete „viac“ miesta. Viď rozdiel.


4. Typy zhôd kľúčových slov.
  • Odporúčame používať viacero typov zhody kľúčových slov. Určite sa nájdu slová a frázy, ktoré s veľkou pravdepodobnosťou užívatelia vyhľadávajú. Používajte voľnú, frázovú alebo úplnú zhodu.
  • Voľná zhoda
    • Príklad kľúčového slova: dámske čiapky
    • Príklad vyhľadávania: kúpiť dámske čiapky
  • Modifikátor voľnej zhody
    • Symbol: +kľúčové slová
    • Príklad kľúčového slova: +dámske +čiapky
    • Príklad vyhľadávania: čiapky pre ženy
  • Frázová zhoda
    • Symbol: kľúčové slovo
    • Príklad kľúčového slova: dámske čiapky
    • Príklad vyhľadávania: kúpiť dámske čiapky
  • Presná zhoda
    • Symbol: [kľúčové slovo]
    • Príklad kľúčového slova: [dámske čiapky]
    • Príklad vyhľadávania: dámske čiapky
5. Negatívne kľúčové slová
  • Nezabudnite na tento dôležitý aspekt, že existujú aj vylučujúce kľúčové slová. Ich používaním ešte lepšie zacielite na svoju cieľovú skupinu. Rovnako predídete irelevantným zobrazeniam reklamy a teda v konečnom dôsledku na reklame ušetríte.
  • Tieto negatívne kľúčové slova sa dajú pridať do zoznamu slov tak, že pridáte symbol pred kľúčové slovo.

6. Témy, umiestnenia, záujmy.
  • Pri obsahovej sieti je veľmi dôležité konkrétne zacielenie na cieľovú skupinu. Čím lepšie ju označíte cez záujmy, umiestnenia a témy, tým bližšie sa k nej dostanete a profitujete.
  • V rámci označovania publika a svojej cieľovej skupiny odporúčame čo najpresnejšie a čo najdôkladnejšie označiť svoju cieľovú skupinu, aby ste predišli míňaniu prostriedkov na irelevantné publikum.

Týchto 6 bodov vám zaručí čo najlepšie a najpresnejšie zacielenie na vašu cieľovú skupinu a tým pádom vám pomôžu dosiahnuť lepšie výsledky vo vašej reklamnej kampani.

Všetkým používateľom a inzerentom používajúcim Google AdWords odporúčame zapracovať tieto návrhy do svojich kampaní, aby ste začali využívať potenciál vašej reklamy naplno.

V prípade, že by ste mali záujem o odbornú spätnú väzbu od nášho PPC špecialistu úplne zadarmo, vyplňte prosím náš kontaktný formulár.



Marek Chovanec
Marek Chovanec PPC & SEO Specialist
By using the sites operated by 4ME MEDIA s. r. o. you agree to the use of cookies that help us provide better service. More info
sk
en