Blog

Píšeme pre vás

Simona Petrigalová
Identita spoločnosti: Prečo je tvorba loga dôležitá?

Identita spoločnosti: Prečo je tvorba loga dôležitá?

Logo je dôležitou súčasťou značky vašej spoločnosti a významne ovplyvňuje jej verejné vnímanie. V skutočnosti je jednou z najdôležitejších investícií do brandingu, ktoré môže podnik urobiť. Logo môžeme nazvať aj tvárou spoločnosti, pretože je často prvým kontaktom spoločnosti so zákazníkom. 

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, aký význam v skutočnosti má? Je jedným z najlepších spôsobov, ako reprezentovať spoločnosť. Dokáže zvýšiť popularitu, predaj produktov a slúži najmä na identifikáciu značky, firmy či produktu.

Predstavuje grafickú podobu spoločnosti a vizuálne stvárňuje jej identitu. Môže byť typografické, abstraktné, obrazové či tvorené ich kombináciou. Dobrým logom môžete budovať lojalitu medzi zákazníkom a vašou firmou. Vyjadruje postoj k hodnotám podnikania a predáva samotný produkt.

Pri tvorbe treba myslieť na filozofiu spoločnosti. Je nevyhnutné, aby bolo originálne, nápadité, ľahko zapamätateľné a nadčasové. Potrebné je zohľadniť aj použiteľnosť loga, jeho variácie, či už priestorové alebo farebné. Zachovať jeho kvalitu v rôznych veľkostiach pri následnom používaní. Či ide o potlač reklamných predmetov, nasadenie na web stránku alebo zobrazenie na sociálnych sieťach. V tom vám pomôže dizajn manuál, ktorý vám poskytne ukážku loga v rôznych prevedeniach.

Je potrebné uvedomiť si, že logo neslúži len na pár dní, ale bude vás sprevádzať počas celého pôsobenia vašej firmy. Samozrejme, po čase je možný aj redizajn, no ani pri redizajne nie je dobré meniť kompletne pôvodný vizuál. Preto nemožno jeho výber brať na ľahkú váhu. Reprezentuje vás a vašu spoločnosť.
 

Logá známych spoločností

Logá najznámejších a najväčších značiek poznáte niekoľko rokov, no možno ste sa nikdy nezamysleli nad ich hlbším významom.

  1. Spoločnosť Apple je každému z nás dobre známa. Odhryznuté jablko, navrhnuté Robom Janoffom, predstavuje jablko zo „stromu poznania“, o ktorom sa hovorí v príbehu Adama a Evy v Biblii. Tvar loga sa do dnešnej podoby formoval od roku 1976 a je jedným z najlepšie rozpoznateľných symbolov značiek vo svete.Zdroj: https://www.fineprintart.com/art/history-of-the-apple-logo

  2. V roku 1997 logo spoločnosti Amazon tvorilo hlavne písmeno A. V súčasnej podobe sa vám môže zdať tiež veľmi jednoduché. Keď sa naň však pozrieme lepšie, vidíme žltú šípku, ktorá má dva významy. Prvým významom je, že v šípke pod logom je vyobrazený úsmev. Tým druhým, že šípka začína pri písmene „A“ a smeruje k „Z“ – to vyjadruje rozmanitosť ich produktov, a teda to, že zákazník nájde všetko od A až do Z.Zdroj: http://blog.logomyway.com/history-amazon-logo-design/

  3. Mercedes zobrazuje logo na mnohých svojich vozidlách a reklám bez akéhokoľvek písma. Od roku 1902 si prešlo niekoľkými kozmetickými úpravami. Strieborná farba evokuje bezpečnosť, spoľahlivosť a typ písma zas eleganciu. Samotná hviezda má však hlbší význam. Tri hroty predstavujú vzduch, pôdu a more –  elementy automobilového priemyslu.Zdroj: https://www.logodesignlove.com/mercedes-benz-logo-evolution

  4. Adidas je známa značka športových odevov a obuvi. Prvé logo bolo zavedené v roku 1949. Tri pruhy boli vždy súčasťou, ale v najnovšom re-dizajne sú pruhy rozložené, aby vyzerali ako hory. Hora v tomto prípade predstavuje výzvy a prekážky, ktorým športovci musia čeliť a prekonávať ich.Zdroj: https://www.fineprintart.com/art/the-history-of-the-adidas-logo

  5. Hádam každý pozná známe cyklistické preteky Tour de France, v ktorých vyniká aj náš Peter Sagan. Logo prešlo od svojho vzniku roku 1903 úpravami až sa dopracovalo do dnešnej podoby. Snáď nikoho neprekvapí, že práve logo pretekov v sebe ukrýva cyklistu, ktorý je schovaný v slove „Tour“. Zdroj: https://www.creativebloq.com/logo-design/tour-de-france-logo-71515677

  6. Známa prepravná spoločnosť FedEx vznikla v roku 1971 pod názvom Federal Express. Tento názov obsahovalo aj ich prvé logo. Aktuálny dizajn loga poznáme od roku 1994 a znázorňuje názov spoločnosti s ukrytou šípkou medzi písmenami ,,E“ a ,,X“. Tá predstavuje rýchlosť a presnosť.Zdroj: https://www.fineprintart.com/art/fedex-logo-history

Mnohé známe spoločnosti prešli face-liftingom svojho loga, avšak tvar si stále zachovali. Ten zaručuje zapamätateľnosť značky a udržiava základňu zákazníkov. Ako sa vraví ,,značka predáva“. 

Nezabúdajte, že logo je symbolom spoločnosti a oznamuje zákazníkovi, o akú spoločnosť, či produkt ide. Každá svetová spoločnosť svoje úspešné logo má. A čo vy?

Simona Petrigalová
Simona Petrigalová Account Manager
Sime dala sudička do vienka poriadnu dávku zvedavosti. Chce všetko vedieť a byť neustále v centre diania, aby jej nič neušlo. Vie veľmi rýchlo odhadnúť klientove potreby a pospájať prácu od klienta a našich špecialistov do jedného funkčného strat…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných imagons s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en